wtorek, 21 lipca 2015

Kolorowy eksperyment

"Chcę zrobić eksperyment! Chce zrobić eksperyment! ..." 
Takie nawoływanie często pojawia się, gdy jesteśmy dłużej w domu. Tym razem też je usłyszałam. Niestety, mimo silnego postanowienia bycia dobrze przygotowaną na tą ewentualność, nie byłam. Wiem, że poszukiwanie pomysłów na gorąco, z żądnym wiedzy i zabawy kilkulatkiem, to kiepski pomysł. Przynajmniej szukanie w książkach i Internecie. Zawsze bowiem wpadnie w oko coś, czego akurat, z braku składników nie da się zrobić, albo nie jest adekwatne wiekowo, mimo ciekawych zdjęć. W związku z tym przeszukiwałam szybko swoje własne zasoby. Jako pierwszy przypomniał mi się taki kolorowy eksperyment: 

Bierzemy barwniki spożywcze w kolorach podstawowych i kilka małych naczyń.
Ustawiamy je koło siebie. 
Składamy ręczniki papierowe tak, aby tworzył długie paski. 
Jeden koniec papierowego paska wkładamy do naczynia z jednym kolorem, drugi, do naczynia z innym.
Czekamy. 

Na tym etapie dowiedziałam się, że ten eksperyment jest nuuudnyyy! 
W związku z czym, poszliśmy się bawić.

Barwniki i paski jednak zostały.

Gdy wróciliśmy za jakiś czas, synek spojrzał na stół, spojrzał jeszcze raz, następnie z dużym zdziwieniem i entuzjazmem w głosie zawołał: O! Zielony!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz